Frågor och svar

Här hittar ni ofta ställda frågor och svar. Om ni inte hittar er fråga på sidan så skicka in den genom att skicka oss en e-post här till höger på sidan. Vid mejlkontakt så är vårt mål att alltid svara inom 24 timmar.

Vanliga frågor

Kan vi vara med på endast en vecka av programmet?

I dagsläget är det endast möjligt att vara på med hela vårt program under två veckor.

Vad kostar det?

Priserna varierar beroende på vilket hotell ni väljer att bo på, gå till vår startsida för att se de olika prisalternativen. I tillägg till boende/Wellnessprogram så betalar kunden själv för flyg tur och retur, på detta vis så har kunden flera möjligheter med att få ett billigare pris och att själv få välja avreseort. I boendet ingår inga måltider utan kan köpas till om så önskas.

Hur beställer jag?

Klicka på fliken “boka här” och följ sedan de enkla instruktionerna.

Hur gör man med betalningen?

Betalningen sker efter att bekräftelsen för bokningen gjorts. En faktura skickas till er e-postadress som ni betalar senast en månad efter att ni mottagit fakturan. Tillsammans med fakturan kommer alla specifikationer och villkor för er bokning.

Vi är en grupp om sex personer som är väldigt intresserade av er wellnessresa med aktiviteter, vi har ett annat boende på plats och vi undrar om vi måste bo på något av era föreslagna och rabatterade hotell för att åka på denna resa?

Alla är välkomna på welltours wellnessresa oavsett om ni bor på något av våra rabatterade hotell eller om ni har eget eller annat boende på plats. Med ett eget boende så betalar ni självklart endast för att delta på vårt aktivitetsprogram och inget annat.

Vi är ett äldre par, 75 år och 78 år och som gärna vill delta i ert program men vet inte om vi fysiskt skulle orka med aktiviteterna, ej heller vill vara med på samtliga aktiviteter som erbjuds, kan vi ändå vara med på resan?

Alla är välkomna på Welltours wellnessprogram, ung som äldre och tränad som otränad. Alla deltar helt och hållet efter sin egen förmåga och sina egna förutsättningar. Detsamma gäller våra aktiviteter, man är med på den/de man önskar vara med på.

Vad är det för språk er personal på plats pratar?

Welltours personal är Skandinaver och det är svenska och norska som är våra huvudspråk under våra resor men vi talar även engelska, tyska och spanska.

Jag ser på ert aktivitetsprogram att ni har några av era aktivitetspass på morgonen och ett likadant på kvällen, varför är det så och kan jag delta i vilket/vilka jag vill?

Gran Canaria har världens bästa åretruntklimat med varmt väder året runt, vi har lagt några av våra aktiviteter tidigt på morgonen och samma aktivitet senare på kvällen, detta för att vår första aktivitet på morgonen ska hållas innan det blivit för varmt på dagen, vårt kvällspass hålls av samma anledning och efter att det inte längre är lika varmt. Vi har även vissa av våra deltagare som hellre vara uppe tidigt och vara med på morgonaktiviteten och vissa vill gärna ta en längre sovmorgon och istället delta på kvällsaktiviteten. Självklart så går det bra att vara med på båda två om man önskar och känner sig i form och pigg för det. Welltours har valt detta upplägg enbart för att göra flest kunder nöjda och glada, då alla har olika önskemål och saker som man prioriterar.

Det ingår en massage även i ert wellnessprogram, jag har ryggproblem, vad är det för massage som erbjuds? Om jag är nöjd med behandlingen, så önskar jag även köpa till flera behandlingar om det är möjligt?

Du väljer fritt mellan svensk klassisk massage, terapeutisk massage, idrottsmassage och relaxmassage. Våra svenska massörer är några av Gran Canarias mest anlitade massörer och med lång erfarenhet och utbildning. Många kunder är återkommande kunder, du är i trygga händer. Du kan köpa till flera behandlingar om du så önskar och du kan få din massagebehandling precis på det hotell som du också bor på.

Varför erbjuder ni inte flyg också till ert wellnesspaket?

Vi har valt att jobba som en liten oberoende part för att erbjuda en så personlig, familjär och god service som möjligt, därför har vi valt att inte bli en researrangör. Vi vill att våra kunder ska känna en trygghet i sitt val av att resa ner till oss, man vet vad man får och med personal som många av våra kunder har förtroende för och redan ofta har en relation till. Våra kunder vill oftast själva även köpa hem/jämföra vilket flyg som blir allra billigast och bäst just för dom och ifrån den flygplats de väljer att åka ifrån.

Vilken flygplats flyger vi till och hur kommer vi sedan till vårt hotell?

Las Palmas (LPA) på Gran Canaria. Från flygplatsen så går anslutning med flygbuss eller om ni istället önskar åka/boka taxiresa så finns även detta i anslutning direkt utanför flygplatsen. Med flygbussen åker ni till Puerto Rico, därifrån tar ni sedan en kort taxiresa till ert respektive hotell. Med taxi från flygplatsen så kommer ni direkt till ert hotell, om ni önskar åka taxi hela vägen, meddela oss så bokar vi en taxiresa till er. Tid med flygbuss till Puerto Rico c:a 1 timme (Buss 091 directo), med taxi tar resan c:a 30-40 min. Flygbussarna kör fram till c:a 21:00 var kväll.

Jag lider av en fysisk åkomma, hur vet jag om aktivitetsprogrammet är lämpligt för mig?

Ta gärna kontakt med oss genom e-post eller telefon och berätta för oss vilka åkommor det gäller, så hjälper vi dig vidare. Vi rekommenderar alltid att våra kunder rådgör med sin läkare innan avresa.

Vilka veckor kan jag åka?

Vi har utvalda veckor som finns tillgängliga för att delta i programmet, vilka veckor det är finner du på vår startsida. Om du känner dig osäker på om det finns lediga platser så är du välkommen att mejla oss: info@welltours.se

Behöver jag en försäkring?

Din vanliga hemförsäkring bör täcka till viss del, annars bör du lägga till en vanlig reseförsäkring. Hör med ditt försäkringsbolag om vad som gäller för just dig.

Vi är ett par systrar som vill delta i ert wellnessprogram men vi är också väldigt intresserade av att boka flera behandlingar på ert Spa. Kan vi boka behandlingarna nu via mejl eller behöver vi göra det först när vi väl är på plats?

I vår meny så finner ni valet “Spapaket/Behandlingar” som är ett färdigt behandlingspaket med rabatterade priser. Våra spapaket samt våra separata behandlingar kan ni boka online och via mejl till oss. Det går också självklart bra att boka våra spapaket samt enskilda behandlingar först när ni väl är på plats om ni så önskar.

Jag och min man har tidigare fått väldigt god massagebehandling som hjälpt mig mycket med min nacke och för min man med hans opererade höfter av Andreas och Tamy, vi undrar om det är möjligt att vi fortsatt får boka dem för massage? Måste vi boka behandlingarna online eller på plats?

Det ordnar vi självklart, vi (Andreas och Tamy) är på plats för att hjälpa er specifikt , eller ihop med resten av vårt proffsiga team. Ni kan välja att boka behandlingarna för massage antingen via mejl till oss redan nu eller först när ni är på plats på ert hotell.

Jag behöver hjälp i min rehabilitering av min skuldra. I ert program så har ni rehabträning i gym, kan ni hjälpa mig med min skada?

Ja, ni kommer att få personlig hjälp i er rehabilitering av vår personal i vårt egna gym samt med träning i grupp i rehabilitering i pool. Vår rehab i pool kommer att gå igenom rehab och rörelseprogram för nacke, skuldra, rygg, höft, knä och fotled.

Ingår tillgång till ert gym och till spa/relaxavdelning om vi köper något av era spapaket?

Ja, ni kommer att ha fri tillgång till vårt gym och till vår spa-/relaxavdelning på samtliga våra spapaket och under hela er vistelse hos oss. Önskar ni inte köpa något av våra spapaket så kan ni också köpa gym och/eller tillgång till spa och relaxavdelningen separat. För alla som är med på vårt Wellnessprogram så är fri tillgång till Gym inkluderat i priset.


    info@welltours.se



© Welltours.se | 2016-2017